Frakt & returer

Leveranstid och -sätt

Vi trycker alla ordrar på beställning, vilket gör att leveranstiden vanligtvis uppgår till cirka 1 vecka. Vi reserverar oss för att varan är slut hos vår leverantör, och fel i vår lagerstatus, och då kan leverans dröja ytterligare 1-2 veckor. Samtliga beställningar paketeras ihop och skickas till dig. Varje frakt hanteras individuellt och vi väljer ut lämpligt fraktsätt. Om paketet är litet levereras det direkt hem till din brevlåda som varubrev. I annat fall via postenpaket (MyPack) till ditt lokala postkontor eller närmaste utlämningsställe.

I det fall du inte hämtat ut ditt paket inom den tid som fraktombudet föreskriver kommer försändelsen att återsändas till oss. Du kommer då att debiteras en avgift om 49 kronor, vilken avser våra retur- och administrationskostnader. Paket som ej hämtats ut omfattas inte av ångerrätten och du ansvarar för kostnaderna för returen.

Frakt

Vi har en enhetsfrakt om 49 kr inrikes med posten. För priser utomlands ber vi er att kontakta oss för prisuppgift då vi för närvarande inte har en komplett prislista. Vi ansvarar inte för transportskador eller försvunna paket som uppkommer under frakt då logistiken ligger utanför vår kontroll. Vi kan dock vid försvunna eller skadade paket reklamera försändelsen till postombudet och antingen skicka en ny försändelse eller erbjuda pengarna tillbaka.

Öppet köp/Ångerrätt

På varor med tryck gäller ej öppet köp eller ångerrätt. Samtliga varor trycks efter din beställning och tillverkas i enlighet med dina anvisningar. Varorna är därmed undantagna ångerrätten eftersom de är specialbeställda och fått en sådan tydlig personlig prägel som avses i lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) (“Distans- och hemförsäljningslag”), 2 kap 11 §. Vi uppmanar dig därför att vara noggrann vid beställningen och läsa vår storleksguide. Vid köp av felaktig storlek åtar vi oss att byta ut plaggen mot en avgift om 100 kr samt att vi får plagget i retur.

På varor utan tryck har du 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslag. Ångerfristen gäller från och med den dag du mottagit varan. Du kan antingen byta till en annan produkt eller få pengarna tillbaka. Innan du skickar tillbaka en vara till oss måste du först kontakta oss och inhämta vårt godkännande för returen. Efter att du inhämtat sådant godkännande ska du returnera varan utan dröjsmål i enlighet med våra instruktioner för returer. Du står själv för returfrakten. Varan måste vara oanvänd i obruten förpackning annars gäller inte öppet köp. Vi löser inte ut några varor som skickas till oss som postförskott. Det är även du som ansvarar för risken för returen, d.v.s. risken för att varan kommer bort eller skadas under returen.

Reklamationer

Vid fel med leveransen, såsom fel i vara, fel antal varor, skadade varor eller liknande så ska du som beställare inom skälig tid kontakta support@tifosi.se och uppge vari felet består. Du får erlägga kostnaden för retur, men returfrakten återbetalas till dig så snart varan inkommit och reklamationen godkänts av oss. Ersättning i form av ny vara sker kostnadsfritt under förutsättning att den fortfarande är förpackad i obruten originalförpackning.

Transportskadat gods ska lämnas in till närmaste utlämningsställe tillsammans med allt emballage.